klik2

Thursday, February 28, 2008

manifesto




mmmm...tahun ni first time aku mengundi..hehehehe..8hb Mac 2008 ni, tee tee....aku harap aku akan buat pilihan yang tepat....bukan sebagai pemerhati jer....demam pilihan raya yang ke 12 ni memeningkan kepala aku untuk buat keputusan yang mana akan aku pilih...arrhhgghhh..pilih jelah....undi itukan rahsia...
undilah yang tebaik untuk agama, bangsa dan negara. buatlah sesuatu perkara dan niatkan kerana Allah dan kearah kebajikan...., bukan untuk mendapatkan kemewahan atau kesempatan yang lain....walaupun pas menang..harga minyak pasti ke akan turun sedangkan harga minyak dunia semakin meningkat..tapi sekiranyer pas menang..anak2 akan dapat pendidikan percuma..tee tee tee...ye ke.....wallahualam....
"MARILAH MENGUNDI,UNDI ANDA ADALAH RAHSIA"

9 comments:

Unknown said...

wahai incik..bukankah sistem pendidikan yang di amalkan oleh kerajaan sekarang adalah percuma..anak2 kita dah tak perlu membayar yuran peperiksaan ...
kerajaan sekarang sudah mengamalkan sistem ini sebelum demam pilihan raya bermula..buku2 teks pun dah di berikan kepada semua pelajar...malah..bayaran (gaji) guru yang ajor anak bangsa kiter pun kerajaan yang bayar..
what ever pun...
undilah untuk masa hadapan...
selamat mengundi

love is forever said...

yes...itulah yang mahu di dengar...tee tee...kalau ade ramai yang berfikiran cam tu oklah....yuran pun baru tahun ni jek yang tak bayar..tapi masih lagi ade yuran sekolah lain yang perlu dia bayar...lebih mahal daripada yuran sekolah yang sebelumnyer....yelah ape gunanyer kita berkhidmat untuk kerajaan jika mereka tak bayar gaji yang setimpal dan berbalio ngan usaha kita.....

Unknown said...

kalau nak di ikutkan..aku malas mahu cerita dengan gaji kerajaan..helloooo incik..aku ras org yang kejer kerajaan la besar gajinyer..memang la basic kecik..tapi kerajaan peka dengan taraf hidup sekrang..elaun naik..sara hidup di beri..gaji tue kalau di ikutkan utk belanja horey horey dengan keluarga..apa lagi yang kerajaan tak support??aku bukan la penyokong saper2 sebab aku lom boleh mengundi lagi..tapi aku sangat bersyukur dengan kerajaan, sebab sepanjang aku belajar sampai la aku ke universiti..kerajaan la yang bantu aku utk jadi aku sekarang..macam mana pun..kerajaan tak pernah janji utk mansuhkan yuran persekolahan, tapi kerajaan faham yang pendidikan sangat penting utk negara..so..tak ader la yang tak g sekolah sebab duit tak ader..baju sekolah free pun kerajaan leh bantu..hmm..aceh..macam berkempen pulak aku ni

love is forever said...

tee tee....we r in the right track...manifesto ni membuka minda dan fikiran kita...aku dulu masuk kolej, buat muka tak malu jumpa YB mintak bantuan..sekarang dah jadi orang berguna..ade yang pro dan kontranya...sebagai rakyat bagi aku mengundi tu wajib..bagi akulah..kerana politik itu sebahagian dari Islam...
tapi kekadang tu, aku rasa tak puas hati gak..ke mana perginyer keuntungan yang berlipat kali ganda sumber dari tanahair kita pergi...minyak, F1, klcc, dan banyak lagi rr sepatutnya di kongsi bersama...

Unknown said...

wahai incik...oke,..walaupun saya ne kurang sikit belajar tentang ekonomi negara, tapi saya pun amek tahu ke mana di salurkan keuntungan yang incik masukkan. oke berbalik pasal petrol..awak rasa kiter ader untung ker??well...kerajaan bg subsidi utk minyak k..awak mampu ker untuk membayar $2.++ sing dolar untuk petrol awak..itulah rate utk singapore.untuk yang lain2 tue..awak nak tahu ke mana??klcc??kalau di pikirkan semula..saya rasa kerajaan belum dapat balik modal yang di laburkan utk bengunan itu..kos pembinaan nyer saya rasa lebih dari jutaan ringgit..wahai incik..cuba pikir..kat mana kerajaan dapat duit mahu bayar semua gaji kakitangan kerajaan..bukan la obios sangat pasal politik..tapi kiter leh pikir..kerajaan pecah kepala utk rolling duit negara..cuba bayangkan masa kedatangan inflasi tahun 1998, dalam masa 10 tahun oke..kiter bukan bebas dari inflasi..tapi aman damai di bumi m'sia.As anak malaysia..saya pasti pelaburan negara dari pelbagai segi termasuklah pendidikan, pembangunan, itu semua usaha menjadikan negara membangun kepada negara maju di masa hadapan..sorry to say ya..saya sangat berterima kasih pada kerajaan sekarang kerana bagi saya segala kemudahan sehingga hari ini..tak di nafikan..ada ada juga terlepas pandang..jd sebagai rakyat yang perihatin , cuba kiter laporkan perkara tertentu kepada mereka supaya rakyat yang rasa di tindas kerajaan dapat di bela..bukan salah kan kerajaan.elloo incik..populasi rakyat melaysia pada tahun 2007 adalah 20 juta..tak cukup baik kah pembangunan yang kita kecapi sekarang? pikir-pikir kan la

love is forever said...

hehehe...statistik tu nak ngan tak nak jek carikan....asal lak kerajaan nak pening kepala ni...hehehe..kerajaan leh beli jet pejuang lagi...hehehe..antar orang ke bulan...itulah duitnya...sedangkan sepatutnya dapat bonus untuk akhir tahun tak dapat....dapat naik gaji itu pun tak seberapakan...wahai kenari tentu kenari ni dah sedap duk kat tempat kenari sekarang..sebab kenari kata duit gaji leh wat horey horey ngan keluarga...aku hanya pakai cukup makan cukup je lor...tapi aku syukur pucuk pimpinan masih orang melayu...tak kan melayu hilang di dunia...tapi aku takut jati diri orang melayu yang hilang...hilang sebab di beri sepasang baju dan tudung untuk berkempen...atau sepasang baju melayu...atau seguni beras dan sekilo gula....apa2 pun aku masih fikir nasib aku dan nasib orang melayu...rugi besar tak mengundi..dan jangan lupa bawa kad pengenalan ye wahai kenari yang pandai berkata-kata..dan terima kasih sudi comment kat blog aku ni...

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

by the wahai incik, kiter ne kena bersyukur dengan aper yang kerajaan bg..baju dan tudung yang di terima hanya utk tanda terima kasih mereka..nanti kalau tak kasik..org kata pulak..yer la..aper la yang dorang dapat kalau tolong parti..kalau tak nak tolak ajer..tak yah amek..kalau rasa tak suka jangan undi..tiada paksaan dalam berkempen..dan kerajaan sekarang tak paksa rakyat pilih mereka..yang penting..kepercayaan terhadap bangsa sendiri adalah tunggak utama kepada keamanan negara..isu pandai berkata bukan topik perbulan cuma sedikit keinsafan yang mengajar saya erti kemerdakaan. sama bukan kakitangan kerajaan, tapi mengikut statistik kawan2 yang hanya menggunakan kelayakan spm, mereka lebih mewah kerana kerajaan tolong bayarkan sewa rumah, bagi duit untuk elaun sara hidup, kira duit makan la..enterainment, duit milelage..bla bla bla..kalau g kursus..siap dapat duit..aper lagi yang kakitangan kerajaan mahu..setahu saya..mereka kerja tak baper nak havy..entahlah..kenaikkan gaji kakitangan membuatkan org macam saya yang bekerja di syarikat swasta,merasa satu kenaikan yang sangat banyak..memang patut tak di beri bonus tahun ne..mungkin salah pd tafsiran saya..tapi bagi saya..kenaikan gaji adalah satu kelebihan yang di nanti kan semua pekerja di seluruh dunia...selamat mengundi..oh ya..pasal kad pengenalan..saya cuma nak share..utk pengetahuan awak..kiter adalah satu2nya negara di dunia yang mempunyai sistem pendaftaran rakyat yang paling canggih pada masa sekarang..ya..sebab kiter ader my kad..bayangkan jika malaysia umpa negara aisa lain yang masih mencari ke mana arah tuju negara mereka...pokoknya disini, kiter kena bersyukur dengan nikmat yang di sedia..mungkin komen saya merimaskan awak, tapi saya terpanggil utk menulis disini selepas ter view blog ini dari blog my friends, salam kemerdekaan..

love is forever said...

terima kasih kerana sudi melawat blog aku yang tak seberapa ni dan bagi comment yang membina kat manifesto ni....we r have an own opinion...
aku tak rasa rimas dengan pendapat kenari tu ..malah bangga gak ada rakyat yang mahu memikirkan keistimewaan yang kerajaan bagi kepada rakyat jelatanya...
tapi aku kerja ngan kerajaan ni bersungguh-sungguh ..aku tak tahu jabatan lain..tapi bagi aku..kerja aku yang melahirkan modal insan bagi membentuk jati diri, mendidik, memanusiakan manusia adalah kerja yang berat....adalah satu kerja yang memerlukan tenaga, fikiran dan non stop walaupun sudah habis masa bekerja..
walau apa pun..salam kehangatan pilihanraya 12 ni....