klik2

Saturday, January 31, 2009

sampai syurga



kerana aku bukan Rabiatul Adawiyah, Seorang Wali Allah ..cintainya kepada Allah melebihi cintanya kepada apa yang lain…..aku cuma menanam sedikit cita-cita!

ingin bersama-sama dia bercinta sampai syurga..Insya ALLAH.

aku mahu dirimu bahagia untuk selamanya hingga sampai syurga, aku tunggu C.I.N.T.A darimu agar aku sempurna.





7 comments:

Naz said...

Buat apa yang disuruh dan jangan buat apa yang dilarang. Orang perempuan paling senang masuk syurga dan boleh jadi juga paling senang terjebak ke 'tempat' 1 lg tu. Taat pada Tuhan, suami(kalo dah nikah nanti), dan parents...insyaallah apa yg awak inginkan itu dimakbulkan.

love is forever said...

hi Naz...thanks comment n ingatkan fina...Insya ALLAH yang baik2 tu dimakbulkan ALLAH

shahbandarmalakat said...

Ada kaitan dgn cerita mangkok yg cantik,madu dan rambut ke?

CINTA suci abadi said...

Assalamualaikum. Ya semuga Allah kabulkan doa anda….iaitu kebahagian serentak ,dunia akhirat. Amin. Pokoknya Dong ‘ikhlas’, bunga dan bauhnya adalah terbitan dari ikhlas itu nanti -menjadi secara otomatis...Cuma ikhlas itu kata hadith kursi - iklas itu salah satu daripada Rahsia Allah. Kata saya -ikhlas ibarat kita cuci baju …baju bersih otomatis tangan pun jadi bersih dong tanpa kita minta (sedari)…Rabi’ah kata ikhlas macam perempuan perempuan cantik di istana bersama Zulaika yang memotong limau lantas jarinya putus bila Nabi Yusuf tiba tiba muncul…hahaha.
Bezanya Puan ada pilihan Robi’ah tiada pilihan…Yang pasti Puan sudah dapat syurga dunia ..hanya menunggu satu lagi di akhirat.
Cuma teringat kisah lama: Terjemahan kata kata mutiara kitab Al-Hikam:Siapa yang menyembah kepada Allah kerana mengharap sesuatu, atau menolak bahaya siksa atas dirinya, belum menunaikan hak kewajipannya terhadap sifat sifat Allah

Allah telah menurunkan wahyu kepada Nabi Daud as: Sesungguhnya orang yang sangat aku kasih kepadanya ialah yang beribadat bukan kerana upah pemberian, tetapi semata mata kerana Aku berhak untuk di sembah.

Dalam Kitab Zabur ada tersebut: Dan siapakah yang lebih kejam dari orang yang menyembahKu kerana syurga atau neraka, apakah andaikan Aku tidak buat syurga dan neraka ,tidak berhak untuk disembah?

Itu sebab agaknya Rabi’ah pada satu ketika macam buat omokan keluar dengan tangan kanan membawa api dan tangan kiri bawa air. Dia ingin ‘bakar syurga dan padam api neraka’ supaya orang tiada alasan untuk menyembah syurga atau neraka..hahaha itu simbolik Pak …wassalam

love is forever said...

assalamualaikum datuk shahbandar, dah lama tak tinggal jejak nih...
oh cerita mangkuk cantik, madu ngan sehelai rambut yer..hahaha..tu out off topic tu...


oh CINTA...
rupanyer tak terlawan ler pengalaman orang lama nih, kaya pengalaman..

shahbandarmalakat said...

Rasanya banyak kaitan cerita Fina kali ini dengan cerita mangkok,madu dan rambut..Bukan Fina mencerita bab syurga? Syurga itu lebih baik dari mangkok, dan nikmat syurga lebih enak dari madu...cuma jalan nak ke syurga itu lebih sukar dari menitit rambut..bukan begitu akhir ceritanya?

Naz said...

lama x update? sibuk ker?