klik2

Monday, July 14, 2008

tabahlah fina

mmm..tahu bila aku memerlukan kamu..kamu sentiasa tiada bersamaku....ingin sekali meminjam bahumu ketika ini..tapi..rrr...kena tiaw ngan gb hari ni...nape dia cam bagus...a lesson for today dari kekasih teman sejiwa...jangan letakkan masalah itu di dalam kepala otak...just campakkan saja di kepala lutut...mmm...credit untuk Ad...kasih untuk lagu ni...mr.y aku tahu kau selalu mendoakan yang terbaik untukku...kuseru semangatmu bersamaku, jumpa dalam mimpi ya...mimpi indah...basuh kaki dulu..asal lagu ni tak habis rrr....fina tabahkan hatimu. buat jek..sapa dia nak potong gaji ko...huhu..
Ku pandang diatas awan
Ku lihat bintang melambai
Ku hulur tangan menggapai... Tetapi tiada sampai
Ku tahu bintang menunggu namun apalah dayaku
Ku hanya mampu meratap
Di dalam ratapan sayu...

Bintang kau jangan bersedih
Bintang kau jangan menangis
Tiada mampu ku ke sana walau telah direncana
Bintang kau tinggi di atas
Ku duduk rendah di bawah
Hidup mu berteman bulan bukan insan kekurangan

Bintang jangan terus begini...
Nanti malam mu tiada berseri
Kita akan tetap bersama untuk selamanya...
Cuma lain suasana

Bintang hentikanlah...
Tangisan yang akan menyiksa diriku
Bintang dengarkanlah...
Ada satu pesanan terakhir dariku
Bintang kau pergilah...
Kerna itulah yang terbaik untukmu

Bintang...
Percayalah hanya engkau satu di dalam hidupku
Bintang...

13 comments:

CINTA suci abadi said...

ada lagu bintang rupanya...akan ku simpan lagu ni...

LOVE is forever.. said...

ye ah..simpan saja dalam hati.. jangan di simpan bawa mati..

aku yang dah mati said...

Boleh tanya, ini lagu ke? atau puisi? kalau yang latter, titipan the author ke? nice words.. esp untuk saya yang banyak terlupa

LOVE is forever.. said...

wahai org mati..satu entry satu lagu ok...yg cantik tersusun tu lagu..yg cam hancuss tu titipanku..huhu....tentu mati sebab banyak makan semut ni...kidding rr

Dato G said...

salam.. fina..jgn letak masalah di kepala lutut...nnt takut x bleh jln jak..keh keh keh..=) nway..nice to meet you..=)

shahbandarmalakat said...

Tabah bereti sabar...sabar erti menahan atau menempuk dugaan dengan reda tanpa keresahan,atau rintihan atau keluhan...terbitnya iman...kepercayaan akan datang pertolongan, kelegaan...satu ibadah yang indah....akhirnya membuahkan satu...kesyukuran...dalam sabar ada syukur dan dalam syukur ada sabar...

" Ya Allah ..Kau limpahkan sifat Tabah dan SabarMu pada Hamba Mu Fina...Kau peliharakan lah Dia seperti Kau menjaga Para Nabi Nabi dan Wali Wali Kau...Bagi lah taufik dan hidayah Mu...semuga hidupnya sentiasa dalam sejahtera...sejatera dan sejahtera ...abadi selamanya dunia akhirat... dan Kau masukkan Dia kelak dalam kalangan orang yang sedikit...amin..."

shahbandarmalakat said...

Tabah bereti sabar...sabar erti menahan atau menempuk dugaan dengan reda tanpa keresahan,atau rintihan atau keluhan...terbitnya iman...kepercayaan akan datang pertolongan, kelegaan...satu ibadah yang indah....akhirnya membuahkan satu...kesyukuran...dalam sabar ada syukur dan dalam syukur ada sabar...

" Ya Allah ..Kau limpahkan sifat Tabah dan SabarMu pada Hamba Mu Fina...Kau peliharakan lah Dia seperti Kau menjaga Para Nabi Nabi dan Wali Wali Kau...Bagi lah taufik dan hidayah Mu...semuga hidupnya sentiasa dalam sejahtera...sejatera dan sejahtera ...abadi selamanya dunia akhirat... dan Kau masukkan Dia kelak dalam kalangan orang yang sedikit...amin..."

shahbandarmalakat said...

Tabah bereti sabar...sabar erti menahan atau menempuk dugaan dengan reda tanpa keresahan,atau rintihan atau keluhan...terbitnya iman...kepercayaan akan datang pertolongan, kelegaan...satu ibadah yang indah....akhirnya membuahkan satu...kesyukuran...dalam sabar ada syukur dan dalam syukur ada sabar...

" Ya Allah ..Kau limpahkan sifat Tabah dan SabarMu pada Hamba Mu Fina...Kau peliharakan lah Dia seperti Kau menjaga Para Nabi Nabi dan Wali Wali Kau...Bagi lah taufik dan hidayah Mu...semuga hidupnya sentiasa dalam sejahtera...sejatera dan sejahtera ...abadi selamanya dunia akhirat... dan Kau masukkan Dia kelak dalam kalangan orang yang sedikit...amin..."

aku yang dah mati said...

abis lagu ni lagu sapa?

LOVE is forever.. said...

hahaha..leh tahan gagahlah lawak dato g tu...

LOVE is forever.. said...

kasih atuk..rrr terharu menyentuh jiwa...i means it.

shahbandarmalakat said...

terima kasih atas tukar lagu ..engelbert humperdinck...

simanis said...

Banyak kan berselawat..insya Allah..

اللهم صل على نورِ الأنْوَارِ، وسِرِّ الأسْرارِ، وتِرْياقِ الأغْيارِ، ومِفْتاحِ بَابِ اليَسَارِ، سيدنا محمد المُخْتارِ وآله الأطهار، وأصحابه الأخيار عدد نِعَمِ الله وإفْضَالِهِ

Ya Allah limpahkanlah rahmat kepada cahaya dari segala cahaya, rahsia dari segenap rahsia, penawar duka dan kebingungan, pembuka pintu kemudahan, yakni junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w. yang terpilih, keluarganya yang suci dan para sahabatnya yang mulia sebanyak hitungan nikmat Allah dan kurniaNya.
Wallahu a’lam..