klik2

Monday, August 4, 2008

sandaran hati

nape entah cam malas jek nak up date blog ni..semenjak 3 menjak ni rasa cam penat jek...kasih mr.y tolong memasak untuk aku dan kemas bilik kita yang kecik tu..
hehehe syok gak duk dalam bilik kita tu kan bersempit 4 orang
ye ah rumah kecik kita tu tak siap lagi rrr entah bila nak siap agaknyer...

...syok sangat berjalan bila mr.y ade ni...dari segamat makan macD, ke kuantan ke bahau ke mid valley wah penat rrr...tu rr dah macam malas nak up date blog sebab penat berjalan.

dah penat berjalan..nak gi school pun malas....dah sampai sekolah member baik pulak bukak cerita baru..aduhai...kisah menyayat hati, buat sakit hati, buat aku rasa loya..ya Allah sanggup dia buat ko macam tu...ko kata pasal laki ko main sms ngan pompuan lain ko lambat bersalin....rrrrr...macam satu bom meledak kat kepala aku memburaikan segala sel2 waras aku waktu tu..entah semena2 aku menangis...rrr kenapa aku menangis...entahlah yang pasti sekarang ni aku semakin takut...takut terkena perkara yang sama...

balik umah aku macam tak sabar nak ceritakan pada cinta hati tentang perkara itu...entahlah apa yang sepatutnya aku lakukan untuk tolong member baik aku tu..yang penting aku dah pun tolong dia photostatkan satu ayat untuk dia..rrr...ctf aku doakan kau sekeluarga bahagia..walaupun aku tahu mulut ko kalah si mulut puaka si azwan ali bila bercakap...ctf kalau ko dah tak boleh nak sandarankan hati ko pada dia..sandarkan hati ko pada yang satu ok....
kekadang aku terasa aku cam kehilangan sesuatu...dan mungkin akan hilang satu hari nanti...dan pasti...tak pelah aku dah biasa mending my brokenheart dan aku suka buat2 tak tahu jek....oh teman sejiwa...rrrrrrrrr...

yakinkah ku berdiri
di tempat tanpa tepi
bolehkah aku
mendengarmu

hatiku dalam emosi
dan tak bisa bersembunyi
aku dan nafasku
merindukanmu

terpuruk ku di sini
dalam dunia yang sepi
dan ku tahu pasti
kau menemani

dalam hidupku
kesendirianku

teringat ku teringat
pada janjimu ku terikat
hanya sekejap ku berdiri
kulakukan sepenuh hati

peduli ku peduli
siang dan malam yang berganti
diriku ini tak ada arti
jika kaulah sandaran hati
kaulah sandaran hati
sandaran hati

inikah yang kau mau
benarkah ini jalanmu
hanyalah engkau yang ku tuju
pegang erat tanganku
bimbing langkah kakiku
aku hilang arah
tanpa hadirmu
dalam gelapnya
malam hariku

7 comments:

CINTA suci abadi said...

aku pun sama merayau rayau dari bintang ke bintang...tak tahu cari apa...dan tak boleh nak kata apa apa kali ni...sekadar singgah je...

Cuma satu yang teringat...Al hikam kata Dosa itu kekeliruan...jadi jauhi dari keliru...mind mesti clear dan pasti dan tiada kekeliruan...

aku yang dah mati said...

cik fina, jalan jauh2 takde buah tangan untuk pelawat2 setia you ni?

simanis said...

`Cinta yang disemadikan tidak mungkin layu selagi adanya imbas kembali. Hati yang remuk kembali kukuh selagi ketenangan dikecapi. Jiwa yang pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada. Parut yang lama pasti kan sembuh selagi iman terselit didada..Wallahualam....`

intan izani said...

wa, sume komen pun macam puitis2 ni
cmne sy nak komen ni
tak pandai berpuisi
hehe
sy taklah faham ape yg terjadi pada kawan cik fina tu sebetulnya
tapi nasihatkan dia
segalanya datang dari Allah
walau kita lemah sekalipun
putus asa sekalipun
Allah sentiasa ada untuk hambaNya yg soleh...

shahbandarmalakat said...

Tuk shahbandar kurang mengerti...Fina berasa simpati pada kawan yg di timpa kedukacitaan yang amat sangat...fina nagis..kerana fina takut perkara yang sama akan menimpa Fina...

Tok dah baca posting yang 13 julai "Tolonglah"
Kita selalu Bertanya............ ........

dan Al-Quran sudah
menjawabnya......... ........
KITA BERTANYA : KENAPA AKU DIUJI?
QURAN MENJAWAB
"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami
telah beriman," ("I am full of faith to Allah") sedangkan mereka tidak
diuji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji org2 yg sebelum mereka, maka....
itulah dianya...siapa yang uji siapa? kena balik kepada dia...jangan ada kerisauan pada benda yang mungkin tak berlaku...itu yang ada masa masa kita rasa berdebar debar...kita berdoa agar kawan di tambahi sabar dan iman...kita berdoa agar perkara yang menimpa kawan tidak menimpa kita...dan sebaliknya kita patut bersyukur ...masih tunggu winter world of love...

love is forever said...

Kasih CSA...perasaan was2 tu dari setankan..mmm...

org mati buah tangan tak de untuk kamu yang ade al fatihah nak tak..?

si manis yang sentiasa manis..kasih pada kamu..manis banget komen kamu tu...

intan zura..mmm...semoga sentiasa ceria..dapat rasa berdebarnya kamu waktu ni...

atuk shah..aku cam kehilangan jek..huhu..poor me.

aku yang dah mati said...

cik fina, alfatihah pun ok... saya terima.